REKLAMACE ZAKOUPENÉHO ZBOŽÍ
Vážený zákazníku,
nic není stoprocentní. I přestože děláme maximum a pořizujeme výrobky od kvalitních výrobců, aby byly naše produkty minimálně poruchové, může se stát, že nastane nějaká technická závada. Aby, reklamace proběhla, co nejrychleji, abychom Vás nepřipravovali o čas, připravili jsme pro Vás reklamační formulář.
Omlouváme se za problémy se závadou Vámi nakoupeného zboží. Vaši reklamaci vyřešíme tak nejrychleji, jak to bude možné.
Vzor reklamačního formuláře: Reklamační formulář pdf
REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
- Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek společnosti CIME s.r.o., se sídlem K Silu 1426, 393 01 Pelhřimov, IČO: 608 50 671, DIČ: CZ60850671, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, sp. zn. C4139 (dále jen „prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného v internetovém obchodě umístěném na internetové adrese cime-shop.cz (dále je „internetový obchod“).
- Definice pojmů obsažených v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi pojmů ve Všeobecných obchodních podmínkách. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, použije se definice pojmu uvedená ve Všeobecných obchodních podmínkách. Pojmy neuvedené v tomto Reklamačním řádu či Všeobecných obchodních podmínkách se vykládají ve významu podle platné právní úpravy České republiky.
- Kupující je povinen seznámit se s tímto Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
2. PROHLÁŠENÍ O ODPOVĚDNOSTI
- Prodávající vystavuje ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, cena, množství, kód/sériové číslo).
- U některého zboží (např. sekačky, elektrické tří/čtyřkolky apod.) je prodávajícím vystaven záruční list při převzetí zboží, resp. doručení zboží. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, uvádí prodávající záruční dobu v tomto reklamačním řádu nebo na jiném místě týkajícím se poskytnutí záruky. Na výslovnou žádost kupujícího prodávající vždy poskytne záruku formou záručního listu.
- Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí.
a. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či v záručním listě.
Lhůta je:
- u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců pro kupujícího, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění;
- u nového (včetně rozbaleného) zboží 12 měsíců v případě použití pro podnikatelské účely;
- u zboží s vyznačenou dobou k použití (např. výrobky zuživatelné) se poskytuje záruka v délce doby k použití vyznačené na obalu výrobku.
Lhůty uvedené výše se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil.
Záruka se také vztahuje na zboží, ke kterému je vydáván záruční list (příp. potvrzení o odpovědnosti výrobce) s jinou dobou odpovědnosti za vady, a to za podmínek uvedených v takovémto záručním listě (příp. potvrzení o odpovědnosti výrobce) a zároveň za podmínek tohoto záručního listu (příp. potvrzení o odpovědnosti výrobce). Pokud výrobce poskytuje na výrobek delší dobu odpovědnosti za vady, než je výše uvedeno, platí tato delší doba odpovědnosti za vady. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí výrobku a trvá při dodržení podmínek tohoto prohlášení o odpovědnosti.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
b. Práva z vadného plnění
Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Kupující může navrhnout způsob vyřízení reklamace, a to opravou věci, přiměřenou slevou z kupní ceny nebo dodáním nové věci bez vady.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Kupující může odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2,
b) se vada projeví opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady),
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc.
c. Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal,
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá.
- zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
a. Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, případně se můžete obrátit na email prodejna@cime.cz. Prodávající v případě převzetí od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
b. Uplatnění reklamace
Kupující může reklamaci uplatnit na libovolné provozovně prodávajícího, viz Kontakty.
Dále je možné reklamaci zboží odeslat na adresu prodávajícího:
CIME s.r.o.
K Silu 1426
393 01 Pelhřimov
Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží včetně příslušenství, bez něhož reklamované zboží nelze používat a diagnostikovat (doporučujeme však k reklamovanému zboží přiložit kompletní příslušenství v každém případě). Dále prodávající doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, a to bezprostředně po přijetí reklamace. V případě uplatnění reklamace osobně na pobočce je potvrzení předáno ihned v papírové podobě, ve všech ostatních případech je potvrzení zasláno e-mailem. Potvrzení slouží pouze jako doklad o přijetí reklamace. Stav zboží, ve kterém kupující předal toto zboží prodávajícímu, bude posouzen v rámci reklamačního řízení.
Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.
c. Výluky
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo kupujícího zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou, a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
- mechanickým poškozením zboží,
- elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci (návodu k použití) nebo všeobecnými zásadami,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů (nekvalifikovaným zásahem se rozumí zásah jakékoliv jiné osoby vyjma prodávajícího),
- zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí,
- použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé, a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.
Kupující je povinen se při užívání výrobku řídit pravidly obsaženými v přiloženém návodu a pravidly obecně známými.
Kupující je povinen překontrolovat technický stav výrobku a stav provozních náplní před každým použitím výrobku. V případě elektrických spotřebičů je povinen použít napájecí napětí, které odpovídá štítkovým hodnotám elektrického spotřebiče (výrobku).
U výrobků, u kterých je to vyznačeno v záručním listě (popř. potvrzení o odpovědnosti výrobce), je platnost prodloužené záruky podmíněna pravidelnými posezónními prohlídkami nebo odbornou montáží.
Podmínkou uznání reklamace je, aby kupující v době trvání záruky a bez odkladu po zjištění vady zahájil reklamační řízení a vytkl vadu, kterou na výrobku shledal, označil vadné vlastnosti nebo popsal projevy vady, předal výrobek s vytknutou vadou prodávajícímu, pokud není v záručním listě uvedeno jinak.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení výrobku nebo jeho součástek. Běžným opotřebením výrobku nebo jeho součástek se rozumí opotřebení zejména:
- Žacích a řezných nástrojů (sekacích a drtících nožů, žabek, řezných kotoučů, žacích strun, pilových řetězů, střižných lišt zahradních a plotových nůžek apod.);
- nosných součástí žacích a řezných nástrojů (unášečů a šroubů nožů rotačních sekaček, vyžínacích hlav, unášečů a krytek motorových kos, bubnů bubnových sekaček, unášečů a vodítek lištových sekaček, lišt řetězových pil);
- pracovních částí strojů nebo příslušenství (šneků a škrabek sněhových fréz, turbín fukarů, vysavačů a čerpadel, plunžerů tlakových myček, pružin vyhrabovačů, hvězdic (bodlin) provzdušňovačů, kartáčů a metel sběračů, metel rotavátorů a kultivátorů, nožů pleček, hrotů brán apod.);
- ochranných prvků (zachycovačů řetězu, bezpečnostních krytů, štítů);
- součástí kluzných a valivých uložení (ložisek, pouzder apod.);
- součástí klínových a řetězových převodů (klínových řemenů, řetězů apod.);
- pracovních částí brzdových a spojkových systémů (obložení apod.);
- pryžových součástí palivových a olejových vedení (membrán, hadiček apod.);
- těsnících prvků z pryže a dalších materiálů;
- pojezdových koleček a pneumatik;
- akumulátorů;
- zapalovacích svíček;
- žárovek, pojistek, uhlíků elektromotorů.
d. Testování závady
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro uvedení závady prodávající doporučuje písemnou formu, čímž se rozumí také elektronická komunikace.
Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava účtována dle aktuálního platného ceníku daného prodávajícím.
Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení, přičemž oprava bude provedena nejpozději do 60 dnů ode dne následujícího po přijetí zboží prodávajícím. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu kupujícího učiněném po informování dle předchozí věty.
e. Zamítnutí reklamace
Prodávající má právo zamítnout reklamaci zboží v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
4. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne následujícího po podání reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě s kupujícím – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty, resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a kupující má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
5. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 50,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 2 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
6. ŽIVOTNOST VÝROBKU
Je-li předmětem koupě spotřební materiál (např. řemen, olej, mazivo, žací struna, žací nůž) nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově nebo v počtu použití či jinak obdobně specifikovaná. U zboží může být uvedena více než jedna z těchto životností. K úspěšnému uplatnění reklamace je nutné dodržet všechny uváděné podmínky.
Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku. Životnost zboží představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud zboží používáte (nikoliv vlastníte) déle, než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.
7. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Tento Reklamační řád je platný od 18.3.2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
Tento Reklamační řád je k dispozici ve všech provozovnách nebo na cime.cz.
Příloha č. 1: Vzor reklamačního formuláře